jest kompleksowe wspieranie rozwoju przedsiębiorczości i samozatrudnienia oraz promowanie postaw zmierzających do tworzenia nowych miejsc pracy przez 45 kobiet bezrobotnych i biernych zawodowo powyżej 29 r.ż., będących w szczególnej sytuacji na rynku pracy, zamieszkujących w rozumieniu kodeksu cywilnego na terenie województwa kujawsko-pomorskiego, w 80% na obszarach o najwyższej stopie bezrobocia, poprzez diagnozę ich predyspozycji w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej, wysokiej jakości wsparcie szkoleniowo-doradcze oraz pomoc finansową i pomostową dla 39 nowo utworzonych firm na rzecz wspomagania ich rozwoju i trwałości, tym samym stanowiąc rozwiązanie problemu zawodowego grupy docelowej.
będących kobietami bez zatrudnienia powyżej 29 r.ż. zamieszkującymi w rozumieniu kodeksu cywilnego na terenie województwa kujawsko-pomorskiego.
powyżej 29 r.ż. zamieszkującymi w rozumieniu kodeksu cywilnego na terenie województwa kujawsko-pomorskiego.
powyżej 29 r.ż. zamieszkującymi w rozumieniu kodeksu cywilnego na terenie województwa kujawsko-pomorskiego.
włocławski, lipnowski, radziejowski, sępoleński, aleksandrowski, chełmiński, inowrocławski, wąbrzeski, nakielski, golubsko-dobrzyński, grudziądzki, żniński, tucholski, m. Włocławek, mogileński, rypiński, toruński, m. Grudziądz.
Do projektu kwalifikowane będą wyłącznie osoby, które w dniu rozpoczęcia udziału w projekcie ukończyły 30 r.ż.
Ze wsparcia wyłączone są osoby, które posiadały wpis do CEIDG, były zarejestrowane w KRS lub prowadziły działalność na podstawie odrębnych przepisów w okresie 12 miesięcy poprzedzających przystąpienie do projektu. Wykluczeniu podlegają także rolnicy inni niż wskazani w art. 2 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
Uczestniczkami nie mogą być osoby, których sytuacja finansowa umożliwia założenie działalności gospodarczej bez wsparcia w ramach projektu.
Wezmą w niej udział wszystkie wyłonione w fazie rekrutacji uczestniczki (45os.). Diagnozę przeprowadzi doradca zawodowy w ramach 2części: (1) wywiad nt. posiadanej wiedzy z zakresu przedsiębiorczości i potrzeb szkoleniowo-doradczych (1h/os.), (2) opracowanie indywidualnego planu działania - IPD (1h/os.).
zakłada spotkania z doradcą biznesowym - w uzasadnionych przypadkach realizacja np. w formie wideokonferencji, w średnim wymiarze 4 godz./os., z naciskiem na aktywną współpracę uczestniczki z doradcą. Tematyka dotyczyć będzie m.in.: przygotowania biznesplanu, wniosków o przyznanie dotacji i wsparcia pomostowego, dopracowania pomysłu na biznes, wskazywania ryzyk wynikających z założeń biznesplanu, wypracowywania optymalnych rozwiązań, planowanie ścieżek rozwoju.
bezpośrednie spotkania z psychologiem w wymiarze dostosowanym do indywidualnych potrzeb (średnio 3 godz./os.). Głównymi zadaniami psychologa będą m.in.: wzmacnianie postawy aktywnej i przedsiębiorczej uczestniczek, uświadamianie znaczenia aktywności zawodowej w kontekście samorozwoju, wspieranie ich poczucia własnej wartości i pewności siebie w nowej roli i na gruncie biznesowym, przełamywanie lęku przed porażką, budowanie wiary w trwałość przedsięwzięcia, motywowanie do realizacji ścieżki w projekcie zg. z założeniami IPD, pomoc w zaplanowaniu organizacji czasu pracy i niwelowaniu stresu.
będą realizowane w 3 grupach po 15os. i obejmą łącznie 4 dni szkoleniowe x 6 godz. Zaplanowano: szkolenie nt. przygotowania biznesplanu (1dzień), zakres tematyczny: konstruowanie i realizacja biznesplanu, analiza rynku, strategia marketingowa, założenia finansowe, szkolenie z zakresu podstaw przedsiębiorczości (3 dni), zakres tematyczny: działalność gospodarcza w kontekście przepisów prawnych, podstawy księgowości, przepisy podatkowe, źródła finansowania, reklama. Szczegółowy zakres programowy zostanie doprecyzowany po etapie IPD i będzie spójny z diagnozą potrzeb uczestniczek.
Dotację otrzyma 39 uczestniczek. Kwota wypłaconej dotacji nie przekroczy 6-krotnej wysokości przeciętnego wynagrodzenia na osobę tj. ok. 22 600, 00 zł. Otrzymanie dotacji będzie uwarunkowane złożeniem zabezpieczenia jej zwrotu. Środki z dotacji mogą być przeznaczone na pokrycie wydatków uznanych za niezbędne do prowadzenia firmy. UP otrzymają zaświadczenie o udzielonej pomocy de minimis.
wypłata comiesięcznych transzy w wysokości 1300 zł (nie więcej niż min. wynagrodzenie za pracę), umożliwiających pokrycie części niezbędnych opłat, związanych z prowadzeniem firmy, jak koszty administracyjne, składki ZUS, ubezpieczenie mienia. Podstawowe wsparcie finansowe będzie wypłacane do 6 m-cy od rejestracji działalności wszystkim przedsiębiorczyniom. O wsparcie przedłużone (o kolejne 6m-cy) będą mogły się ubiegać właścicieli firm w uzasadnionych przypadkach (np. w razie trudności w dalszym utrzymaniu biznesu).
Udzielane przez prawnika bądź doradcę z zakresu księgowości zależnie od potrzeb uczestniczki (średnio 3
porady/os.). Będzie polegało na rozwiązywaniu konkretnych trudności w prowadzeniu firmy poprzez analizę problemu, przyczyn i alternatyw, co pozwoli na wypracowanie optymalnych rozwiązań. Wsparcie będzie realizowane gł. w formie bezpośrednich spotkań.
przewiduje się utworzenie 3 grup po 13os. Każda grupa weźmie udział w 2 szkoleniach. Dobór szkoleń dla każdej z uczestniczek oraz szczegółowy zakres programowy zostanie doprecyzowany po etapie IPD i będzie spójny z diagnozą potrzeb. Wnioskodawca przewiduje, iż tematyka szkoleń będzie dotyczyła mi.in.: skutecznej sprzedaży, budowania marki, budowania zespołu i zarządzania.
Przewiduje się że część zajęć będzie prowadzona metodą warsztatową. Efektem szkoleń będzie nabycie kompetencji potwierdzonych dokumentem.
wsparcie mentora–praktyka w biznesie w początkowym okresie prowadzenia firmy (średnio 10 godz./os.), który pomoże uczestniczce odkryć swoje mocne strony, rozwinąć samoświadomość oraz ukierunkuje ją na rozwój i realizację własnych możliwości w obszarze prowadzonego biznesu, co przełoży się na nowoczesne podejście do prowadzenia firmy oraz pozwoli na dostrzeżenie i maksymalne wykorzystanie jej potencjału. Wsparcie w formie bezpośrednich spotkań, w uzasadnionych przypadkach możliwa realizacja np. w formie wideokonferencji.
Uczestnik projektu może korzystać ze wsparcia dopiero po dostarczeniu kompletu dokumentów
Zapraszamy do pobrania dokumentów rekrutacyjnych.
Regulamin przyznawania środków finansowych
Pobierz
Wzór umowy o udzielenie wsparcia szkol.-dorad.
Pobierz
Wniosek o przyznanie wsparcia finansowego
Pobierz
Biznesplan
Pobierz
Minimalne wymagania dot. oceny biznesplanu
Pobierz
Karta oceny formalnej biznesplanu
Pobierz
Karta oceny merytorycznej biznesplanu
Pobierz
Wzór umowy o udzielenie wsparcia finans.
Pobierz
Formularz informacji de minimis
Pobierz
Oświadczenie współmałżonka
Pobierz
Oświadczenie o stanie wolnym
Pobierz
Oswiadczenie o kwalifikowalności VAT
Pobierz
Informacja o rachunku bankowym
Pobierz
Wzór wniosku o udzielenie wsparcia pomostowego
Pobierz
Wzór wniosku o udzielenie przedłużonego wsparcia pomostowego
Pobierz
Załącznik nr 2 do wniosku o przedłużone wsparcie pomostowe
Pobierz
Zapraszamy do kontaktu! Udzielimy wszelkich niezbędnych informacji nt. projektu.
87-100 Toruń ul. Przedzamcze 8 Regionalny Inkubator Przedsiębiorczości KPFP w Toruniu